Lead generation

Marknadsföring

Alla kunder gör en slags resa innan köpet blir av. Men av alla de som tar del av ditt innehåll, på webben eller annars, kommer bara en mindre del att i slutändan bli dina kunder. För att påverka deras köpresa så att de i slutändan väljer det du erbjuder måste du ge dem rätt innehåll. Och ju mer av ditt innehåll du kan få dem att ta till sig, desto större är troligen chansen att de i slutändan väljer dig. Allt detta är förstås content marketing, och lead generation är ditt sätt att hålla reda på vilka potentiella kunder som hänger med i just den resa du erbjuder.

Vår Lead Generation program är baserade på din kunds beteende och psykologiskanalys. Men vad är leads – egentligen? Du vet säkert att lead är ett lånord från engelskan för en individ som ännu inte är kund men som skulle kunna bli det. Men kommer leads före eller efter prospects? Och vilka är egentligen suspects och opportunities?

Lead generation betyder helt enkelt “aktiviteter som leder till försäljning”. Det i praktiken innebär att din kommunikation och marknadsföring ska leda till att du hittar intresserade köpare av dina produkter och tjänster som du kan tipsa din säljavdelning om.

Hur gör vi detta?


Vi ger bort "value". Man är trött på Smarta CTA och andra teknik, så det krävs nya teknik som kan faktiskt generera leads. När önskan är väckt och kunder är motiverade att göra något själv, så vill de utforska olika lösningar och deras fördelar och nackdelar.

När de litar på dig, så blir de intresserade av dina tjänster eller produkt.

Get attention, get traffic, get sales

kontakta oss